27 mai Care este costul unei campanii PPC si ce trafic pot obtine?
Pentru a porni o campanie PPC prin Google AdWords care sa ne aduca rezultatele dorite trebuie, inainte de toate, sa alegem cuvintele cheie cu grija si sa le organizam in grupuri corespunzatoare.
Dupa ce am analizat si ne-am hotarat ce cuvinte se potrivesc business-ului nostru, putem face o estimare a traficului ce va veni din viitoarele reclame AdWords si putem stabili ce buget si ce pret de licitatie ni se potriveste.
Pentru a face toate aceste lucruri Google ne pune la dispozitie o unealta numita Keyword Planner. Cu ajutorul ei putem crea o campanie in reteaua de cautare pornind doar de la cateva cuvinte pe care le consideram relevante sau de la un website.
Keyword Planner este o unealta introdusa recent, combinand functionalitatile a doua tool- uri, Keyword Tool si Traffic Estimator si aducand imbunatatiri.
Alegerea corecta a cuvintelor cheie
Keyword Planner ne ofera trei optiuni care sa ne ajute la construirea campaniei PPC. Pentru alegerea cuvintelor cheie putem utiliza prima optiune din Keyword Planner (Search for keyword and ad group ideas). Ea este asemanatoare Keyword Tool, doar ca acum putem alege nu doar tara in care vrem sa afisam reclamele, ci si orasele sau regiunile (daca avem o campanie ce se va adresa utilizatorilor dintr-o anumita regiune/ oras).
Sa presupunem ca vrem sa promovam un magazin online de haine de dama ce pot fi livrate in Romania. In primul rand ne facem o scurta lista cu produsele vandute (sacou dama, pijama dama, bluza dama, topuri dama, camasa dama, fusta, pantaloni dama, compleu dama, jacheta dama, palton dama, geaca dama). Le introducem folosind prima optiune si alegand locatia si limba. Toolul va sugera o lista de cuvinte cheie si una continand cuvinte cheie grupate (grupuri de cuvinte din aceeasi categorie). In estimarile facute se pot vedea cautarile lunare medii, tipul competitiei si costul mediu per click.
Din grupurile de cuvinte afisate se pot alege cele care se pliaza pe ceea ce dorim sa vindem. Ulterior va trebui sa revizuim cuvintele cheie pe care le contin aceste grupuri, pentru a elimina cuvintele irelevante (Review estimates).
Tot pentru adaugarea de cuvinte cheie in plan se foloseste si ultima optiune din Keyword Planner, Multiply keyword lists.