26 mai Intrebari frecvente Adwords
- Pot difuza reclame pe YouTube?
Google AdWords ne ofera posibilitatea de a targeta reclame pe YouTube. Trebuie doar sa creionam caracteristicile potentialului client (varsta, sex, interese etc.) si sa cream un anunt. Alegerea YouTube ca destinatie de plasare va face ca reclamele noastre sa fie prezente in al doilea cel mai mare motor de cautare din lume.
- Pot ajunge din nou la utilizatorii ce mi-au vizitat site-ul?
Daca cineva ne-a vizitat site-ul inseamna ca este interesat de ceea ce i-am putea oferi. De ce sa nu profitam de acest lucru si sa incercam sa il determinam sa revina sa termine ce a inceput? Cu ajutorul remarketingului putem face acest lucru. Toti vizitatorii site-ului nostru pot fi urmariti de reclamele noastre pana ajung sa efectueze actiunea dorita.
- Poate fi afisat numarul de telefon in anuntul sponsorizat?
Prin intermediul extensiilor de anunturi poate fi setata afisarea unui numar de telefon, putandu-se alege inclusiv zilele in care sa apara si intervalul orar.
- Imi pot afisa adresa magazinului in anuntul sponsorizat?
Prin intermediul extensiilor de anunturi pot fi setate extensii de locatie. In cazul in care detineti mai multe locatii fizice se va afisa locatia cea mai apropiata utilizatorului.
- Pot fi adaugate in anunt mai multe link-uri din site-ul meu?
Prin intermediul extensiilor de anunturi pot fi setate mai multe sitelinkuri. Conditia pentru afisare este prezenta reclamelor in primele 3 pozitii.
- Cum functioneaza sistemul Pay Per Click Google AdWords?
In momentul in care cineva cauta un cuvant/ fraza pe Google, primeste o serie de rezultate. Acest cuvant/ fraza poate declansa anuntul dumneavoastra, anunt ce va aparea deasupra sau in dreapta rezultatelor organice (gratuite). Aceasta afisare nu se taxeaza, dumneavoastra veti plati doar daca utilizatorul da click pe anunt.
- Cum se realizeaza facturarea?
Marea majoritate a utilizatorilor utilizeaza AdWords in scopuri comerciale. Utilizarea AdWords in scopuri comerciale semnifica faptul ca doriti sa obtineti un avantaj economic promovand bunuri sau servicii. Pentru conturile AdWords cu adrese comerciale din Uniunea Europeana (deci si din Romania) se percepe Taxa pe valoarea adaugata (TVA). Facturarea se va efectua de catre Google Ireland Ltd. (numar TVA: IE 6388047V). Conform legilor Uniunii Europene pentru orice operatiune de achizitie/ vanzare intracomunitara de bunuri sau servicii este obligatorie inscrierierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI) inainte de efectuarea operatiunii.
Daca nu doriti sa va bateti capul cu acest subiect puteti alege:
- fie ca expert Adwords sa intermedieze acest serviciu (sa facturam catre dumneavoastra, iar noi sa fim facturati de Google)
- fie sa platiti serviciile de publicitate din buzunar neimplicand firma in aceasta operatiune.
- Cum platim/cat costa?
Cu AdWords platiti doar rezultatele. Google AdWords functioneaza in sistemul Pay Per Click, practic sunt platite doar clickurile pe care le dau utilizatorii pe anuntul dumneavoastra. De altfel, daca scopul este ca reclama sa fie afisata unui numar foarte mare de utilizatori pentru a va face cunoscut brandul/ compania puteti plati la mia de afisari.
- Cine si cum stabileste costul unui click?
Anuntul dumneavoastra va participa la o licitatie in cadrul sistemului Google AdWords, in urma caruia se va stabili automat un Cost per Click. In cadrul licitatiei se tine cont de un scor de calitate calculat de sistem, de costul per click maxim setat de dumneavoastra, dar si de anunturile tuturor celorlalti participanti/concurenti din domeniul respectiv de activitate. Acolo unde concurenta este scazuta si costurile per click vor fi mai mici.
- Ce buget sa aloc campaniei pe AdWords?
In functie de rezultatele asteptate si nevoile de comunicare ale fiecarei campanii, bugetul poate varia. Dumneavoastra alegeti bugetul, iar noi il vom utiliza eficient. Pentru inceput campania trebuie sa ruleze o perioada pentru a vedea anumite statistici, dupa care va fi optimizata in functie de asteptari.
- Ce actiuni vor fi intreprinse pentru a realiza o campanie eficienta?
Pentru promovarea business-ului este nevoie de:
- analizarea site-ului, analizarea concurentilor
- crearea si activarea contului de AdWords
- realizarea campaniei
- analiza evolutiei campaniei si optimizarea acesteia
- raportarea catre client a actiunilor intreprinse si a rezultatelor obtinute.
- Cum voi urmari campania si rezultatele sale?
In site-ul dumneavoastra va fi introdus un cod de conversie ce va monitoriza actiunile facute de utilizatori. Rezultatele campaniei vor fi analizate pentru a optimiza campania. Campania va fi monitorizata chiar de dumneavoastra. In cazul in care scopul campaniei este cresterea numarului de vanzari, iar site-ul nu permite monitorizare (vanzarile nu se vor realiza online) efectele campaniei AdWords vor fi vazute in cresterea numarului de comenzi telefonice.
- Care va fi durata unei campanii?
Durata campaniei va fi stabilita in functie de asteptari si nevoi. Recomandam o durata minima de 30 de zile in care sa ruleze campania pentru a evalua corect rezultatele.
- Ce reprezinta bugetul zilnic?
Bugetul zilnic va fi ales de dumneavoastra si reprezinta suma maxima pe care sunteti dispus sa o alocati pentru o zi de campanie. Reprezinta, de altfel, suma care se va consuma doar daca utilizatorii dau click pe anunturile dumneavoastra.
In functie de bugetul pe care sunteti dispus sa il alocati intregii campanii puteti calcula bugetul zilnic ca fiind suma totala alocata campaniei impartita la numarul de zile in care va rula campania.
- Care sunt consecintele epuizarii bugetului zilnic inainte de incheierea zilei?
Atunci cand bugetul dumneavoastra zilnic se apropie de limita, sistemul va restrictiona anunturile, astfel ca potentialii vizitatori nu mai gasesc anunturile dumneavoastra in ziua respectiva.
Recomandarea noastra este ca bugetul zilnic sa fie stabilit astfel incat sa nu se rateze un numar mare de potentiali clienti.
- Ce consecinte are neconsumarea integrala a bugetului zilnic?
Scopul unei campanii AdWords nu este de a consuma bugetul, ci de a atinge obiectivele setate inainte de a porni campania. Bugetul zilnic este doar o limita setata pentru ca sistemul AdWords sa stie maximul pe care suntem dispusi sa il alocam intr-o zi. Pentru ca Google taxeaza doar clicurile primite, este posibil ca in anumite zile sa avem mai putine cautari si implicit clicuri, lucru ce va conduce la consumare partiala a bugetului. Asta inseamna ca il putem utiliza in alte zile cand exista cautari mai numeroase.
- Cine va realiza/compune anunturile?
Dumneavoastra. Toate anunturile vor respecta rigorile de editare recomandate de Google.
- De ce exista anunturi care apar in stanga sus si altele in dreapta?
Anunturile dumneavoastra vor participa la o licitatie de fiecare data cand cineva cauta un cuvant/fraza care ar putea declansa afisarea anunturilor. In cadrul acestei licitatii sistemul va decide pozitia pe care o va ocupa un anunt in comparatie cu competitorii, tinand cont de costul per click pe care sunteti dispus sa il platiti si de un scor de calitate calculat. Pozitiile superioare, respectiv pozitiile din stanga, implica costuri per click mai ridicate decat restul pozitiilor.
- Pot solicita efectuarea de modificari in campanie?
Bineinteles!
- Cum interpretez raportul primit?
Datele de interes maxim din rapoarte includ informatiile:
Clicks: numarul de clickuri date de utilizatori pe anunturile dumneavoastra. Impressions: numarul de afisari al reclamei pe pagina Google.
CTR (Click Through Rate): raportul dintre clickuri si impresii, adica procentul de utilizatori care au vazut anuntul si au dat click pe el.
Avg. CPC: costul pe click mediu
Cost: costul total
Avg. Position: pozitia medie de afisare a anunturilor (1 pozitia din stanga sus, 11 ultima pozitie din dreapta)
Conversions (1 per click): actiuni realizate de clienti pe site-ul dumneavoastra, care au valoare pentru afacere, cum ar fi o achizitie. Aceste actiuni poarta numele de conversii deoarece click-urile clientilor sunt transformate sau convertite in profit.
Cost/conversion (1 per click): cat a costat fiecare vizitator care s-a transformat in client. Conv. Rate (1 per click): numar de conversii raportat la numar de click-uri, adica vizitatorii site-ului care s-au transformat in cumparatori.
- De ce nu primesc apeluri/ comenzi de la vizitatorii site-ului?
Printre motivele vizitatorilor de a nu achizitiona de pe site-ul dumneavoastra pot fi urmatoarele:
Continutul site-ului fie nu este structurat corespunzator, iar clientii nu gasesc informatiile necesare (pagina de contact nu este vizibila, produsul cautat nu poate fi gasit sau trebuie parcurse mai multe pagini pentru a-l accesa), fie site-ul dumneavoastra este incarcat cu foarte multe date pe care vizitatorii nu au timp sau rabdare sa le parcurga.
Designul site-ului este un alt punct important. Ambalajul vinde produsul, astfel ca, este bine de stiut ca vizitatorii sunt impresionati la primul contact cu site-ul dumneavoastra in primul rand de design.
- De ce promovarea unor produse/servicii costa mai mult decat promovarea altora?
Competitia este diferita pentru diverse categorii de produse. Acolo unde competitia este mai ridicata si costul per click va fi mai ridicat pentru a ajunge in primele pozitii.
- Cand incep sa vad rezultate?
Rezultatele pot fi vazute inca din prima zi de campanie. Va creste traficul pe site si vor incepe sa apara comenzi si cereri de oferta. Dumneavoastra, tot din prima zi puteti primi informatii legate de numarul de afisari al reclamei, de numarul de vizitatori sau de cumparatori.
- De ce uneori nu apar pe prima pagina, iar alteori apar?
Sistemul tine cont de bugetul zilnic stabilit, astfel ca anuntul nu va fi afisat de fiecare
data. Daca anuntul ar fi afisat de fiecare data cand exista o cautare relevanta s-ar depasi bugetul pentru ziua respectiva.
- De ce anuntul meu nu apare pe prima pozitie?
Sistemul AdWords functioneaza avand la baza licitatia. Pozitia anuntului dumneavoastra se va calcula tinand cont de costul pe click maxim pe care il vom seta (cost per click maxim reprezinta suma ce nu va fi depasita in cazul in care o persoana da click pe anunt) si un scor de calitate calculat de sistem, scor ce depinde printre alti factori de pagina unde vor fi directionati utilizatorii in momentul accesarii reclamei, de istoricul contului
relevanta anuntului. Vom testa afisarea pe diverse pozitii si vom determina care este cea mai avantajoasa pentru businessul dumneavoastra, folosind eficient bugetul alocat.
- Ce reprezinta Google Display Network?
Google Display Network este reprezentata de toate site-urile partenere Google pe care dumneavoastra puteti plasa anunturi prin intermediul sistemului AdWords. Destinatiile de plasare sunt locatii din Reteaua de display Google in care pot aparea anunturile dumneavoastra. O destinatie de plasare gestionata poate fi reprezentata de: un intreg site aplicatie,
anumite pagini de pe un site, o unitate de anunturi individuala pe care ati ales-o special pentru a va afisa anuntul.
- Care este modul de selectare a plasamentelor pe reteaua de Display?
Exista urmatoarele variante de plasare:
- automata
- contextuala in functie de continutul site-urilor destinatie
- plasare manuala, caz in care destinatiile se aleg manual in functie de obiectivele fiecarui client.
- De ce sa folosim reteaua de Display?
Plasarea anunturilor pe reteaua de Display va poate ajuta in afirmarea brandului. De asemenea, contribuie la cresterea vanzarilor prin prezenta anunturilor dumneavoastra pe site-uri unde gasiti vizitatori interesati de subiectele respectivului site.
- Cum se taxeaza promovarea prin reteaua de Display?
Exista 3 variante pentru care puteti opta:
Cost per click (CPC): veti plati pentru fiecare click inregistrat de anunturile dumneavoastra.
Cost pe mie de afisari (CPM): veti plati pentru fiecare set de o mie de afisari ale anuntului pe reteaua de Display. Acest tip de licitare este recomandata in cazul in care va axati pe cresterea notorietatii brandului.
Cost pe achizitie (CPA): veti plati pentru fiecare conversie, adica pentru fiecare utilizator care a efectuat o actiune (achizitionarea unui produs, completarea unui formular, abonarea la newsletter etc.) pe site-ul dumneavoastra.
- Care sunt site-urile unde va fi afisata reclama mea?
Puteti monitoriza plasarea anunturilor, aceasta putand fi facuta inclusiv manual. Adaugarea anumitor destinatii de plasare la grupul de anunturi poate ajuta la un control mai bun asupra paginilor web si aplicatiilor din reteaua de display care pot afisa anunturile dumneavoastra Daca stiti un site pe care clientii dumneavoastra il acceseaza frecvent, il putem adauga drept destinatie de plasare gestionata.
- Care sunt avantajele pe reteaua de Display?
Avantajele aduse de publicitatea in reteaua de Display:
- pret redus in comparatie cu alte canale de promovare, respectiv televiziune, presa, bannere outdoor etc.
- afisarea anunturilor se va face pentru persoane interesate de subiectul pe care il promovati.
- existenta unui public numeros, ce poate fi atins datorita plasarii anunturilor pe site-urile partenere Google ce au trafic ridicat de vizitatori pe site.
- il poate influenta pe client in procesul de achizitie poate fi monitorizat, oferind statistici exacte.