Cumparaturile online sunt determinate de comoditatea intregului proces (plasezi comanda si ea ajunge la usa), cel putin in teorie. Practic multi reprezentati ai firmelor de curier nu se mai obosesc sa faca acest lucru. De multe ori acestia te suna sa cobori la scara, sa mergi intr-o locatie apropiata unde mai cheama 2-3 clienti (asa merge mai repede) sau te cheama la sediu lor pentru a ridica coletul. Aici trebuie amintit si de “cheful de viata” al acestor personaje, tonalitatea vocii, comportamentul si replicile date la anumite intrebari.
Ei bine toate aceste cazuri mai putin placute se intampla zilnic si afecteaza grav imaginea magazinelor online, deoarece clientii nu asociaza aceste probleme cu firmele de curierat ci cu magazinul / site-ul de la care a cumparat.
Intrebarea magazinelor online este: ce vina am eu ? ce pot sa fac in acest caz ?
Sfatul nostru este sa acorzi mai multa atentie si acestui proces, nu te focusa doar spre vanzare, pentru ca succesul unui magazin/a unui business sta si in retentia clientilor, care odata nemultumiti sigur cauta alternative. Alternative trebuie sa cauti si tu, de exemplu : A/B testing – la inceput poti testa comportamentul mai multor firme de curierat, faci o baza de date in care notezi datele clientilor si compania care a efectuat livrarea, iar la un numar suficient de comenzi livrate iti suni clientii si le ceri un feedback legat de produs si transport, livrare.