27 mai Promovarea PPC (Pay Per click) prin Google AdWords
Detii un website si vrei sa te promovezi in mediul online?
Publicitatea pay-per-click, PPC sau plata per click inseamna ca anunturile tale se pot afisa la fiecare cautare relevanta, insa vei fi taxat doar atunci cand utilizatorii vor da click pe reclama ta.
Promovarea businessului tau prin campaniile PPC Google AdWords te poate ajuta sa ajungi nu doar pe prima pagina a motorului de cautare Google (campanii AdWords in reteaua de cautare) intr-un timp foarte scurt, ci si pe siteurile partenere (Google Display Network) si in proprietatile Google (Google Gmail, Youtube, Google Finance, Google Book Search etc) prin campaniile AdWords in reteaua de display.
Sistemul AdWords te taxeaza fie pe click, fie pe mia de afisari (ultima varianta este disponibila doar pentru promovarea pe siteurile partenere, de exemplu: afisarea unui banner in diverse siteuri).
PPC inseamna trafic platit catre site-ul tau, trafic care se poate transforma in vanzari. Este important nu doar sa aducem utilizatorii pe site, ci trebuie sa aducem utilizatorii interesati de ceea ce le putem oferi astfel incat sa ne creasca vanzarile si in acelasi timp profitul. Printr-o campanie PPC nu urmarim doar sa atragem atentia cuiva si sa ne facem cunoscut brandul, desi sunt prezente si aceste beneficii. O campanie PPC este indicata atunci cand se doreste intampinarea potentialului client, ce se afla in cautarea unui produs, cu o oferta care este conforma cautarilor sale.
Cum sa incepi o campanie PPC folosind Google AdWords?
Pentru inceput trebuie sa iti setezi un cont de Google AdWords, sa adaugi datele de facturare, sa introduci un card bancar valid si sa iti stabilesti obiectivele. Clientii noi beneficiaza de un voucher Google AdWords in valoare de 200 RON pentru a-si acoperi costurile initiale. Urmatorul pas este alegerea cuvintelor cheie, iar Google ne ajuta in acest sens punand la dispozitie un instrument denumit AdWords Keyword Tool.
Alegerea cuvintelor cheie potrivite
Promovarea PPC prin Google AdWords are la baza cuvintele cheie selectate pentru care se vor afisa reclamele. Ele trebuie sa fie relevante pentru businessul tau, iar cand le selectezi ai putea sa te pui in pielea potentialilor clienti si sa te gandesti la termenii de cautare pe care i-ar folosi pentru a te gasi.
AdWords Keyword Tool ofera informatii referitoare la numarul de cautari efectuate in fiecare luna de utilizatorii Google.com / Google.com si la gradul de concurentialitate. In acesta analiza se poate porni cu un set restrans de combinatii de cuvinte cheie deoarece tool-ul ofera propuneri de combinatii noi. Totodata, pentru obtinerea unui set de cuvinte cheie util in promovarea site-ului se poate face analiza introducand URL-ul website-ului propriu sau al concurentilor, in acest caz lista fiind obtinuta pe baza mecanismului de indexare Google al site-ului web.
Anunturi relevante si atractive
Creeaza anunturi relevante in care sa fii cat mai explicit si sa iti prezinti produsele tinand cont de limitarile Google. Dupa pornirea campaniei monitorizeaza vizitele primite si fa ajustarile necesare astfel incat sa atragi doar trafic de calitate care sa te ajute la indeplinirea obiectivelor stabilite initial.
Cum functioneaza?
Reclamele prin Google AdWords au o rata mare de utilizatori ce finalizeaza actiuni pe site (cumpara produse online, completeaza formularul de cerere de oferta, se aboneaza la newsletter) pentru ca acestia deja cauta informatii (pe Google), iar daca anuntul tau este relevant pentru ei si ii atrage, vor da click si vor ajunge pe site unde ii vei putea convinge sa achizitioneze produsul, sa te sune etc.
Sa presupunem ca avem un site de mobila. Ne facem cont AdWords, setam campania, alegem pretul maxim pe care dorim sa il platim pentru un click si o pornim. Cineva interesat de mobila pentru locuinta sa va cauta pe Google „mobila de bucatarie”. Daca setupul a fost realizat corect reclama noastra se va afisa, utilizatorul va da click pe ea si va ajunge pe siteul de mobila.
Iata cum am reusit sa aducem pe siteul nostru pe cineva interesat de ceea ce vindem, persoana care se poate transforma in client. Cat ne-a costat? Google ne va taxa cu costul maxim pe care l-am setat sau chiar mai putin.
Sistemul functioneaza pe principiul licitatiei si nu tine cont doar de costul per click pe care il setam. In stabilirea pretului real pe care il platim pentru un click Google calculeaza si un scor de calitate care se refera, printre alti factori, si la relevanta anuntului si calitatea paginii spre care il trimitem pe utilizator.
Utilizand plata per click ai control maxim asupra campaniei tale AdWords, iar modificarile facute reclamelor sau cuvintelor tale cheie vor deveni active imediat.