Publicitate prin bannere folosind Google adwords

Publicitate prin bannere folosind Google adwords

Bannerele create pentru publicitatea online vor fi difuzate pe site-urile partenere Google, iar prin utilizarea lor poti directiona utilizatorii catre site-ul tau si ii poti indemna sa actioneze intr-un anume fel dorit de tine (sa cumpere un produs, sa se aboneze la newsletter etc.). Poti promova un produs nou sau un produs exitent, iti poti face recunoscut brandul sau iti poti intari imaginea.

Afisarea bannerelor poate fi gandita ca o intelegere in care sunt implicate trei entitati: tu – advertiserul ce doreste promovarea afacerii, Google si proprietarii site-urilor ce afiseaza reclame prin sistemul AdSense si doresc sa fie rasplatiti pentru spatiul pe care ti l-au pus la dispozitie.

Formate si tipuri de bannere

Bannerele pe care le poti promova prin intermediul Google AdWords pot fi neanimate, animate sau de tip flash. Deoarece proprietarii siteurilor ce gazduiesc anunturile tale decid in ce loc din site se vor afisa reclamele AdWords si ce marimi vor avea acestea, este bine sa stii ca exista urmatoarele formate:

  • mobile leaderboard: 320 x 50 (disponibil doar pentru imagini neanimate)
  • banner: 468 x 60
  • leaderboard: 728 x 90
  • square: 250 x 250
  • small square: 200 x 200
  • large rectangle: 336 x 280
  • inline rectangle: 300 x 250
  • skyscraper: 120 x 600
  • wide skyscraper: 160 x 600
  • half-page: 300 x 600
  • large leaderboard: 970×90.

Daca totusi nu vrei sa investesti foarte mult timp si bani in crearea de bannere disponibile in toate formatele precizate, te poti limita la cele mai utilizate.

Din experienta mea pot spune ca printre acestea se numara:

  • inline rectangle: 300 x 250
  • wide skyscraper: 160 x 600
  • leaderboard: 728 x 90

Pentru a te asigura ca ai o expunere cat mai mare ar trebui sa folosesti bannere in toate formatele mentionate.

 Dimensiunea fisierelor si durata animatiei

O alta cerinta Google pentru publicarea de bannere este legata de dimensiunea fisierului. Pana nu demult aceasta era de maxim 50 KB. In prezent Google a crescut valoarea la 150 KB, lucru ce ii ajuta in special pe cei care doresc sa se promoveze prin bannere de tip flash. Trebuie, de altfel, respectata si durata animatiei. In cazul bannerelor ce o contin ea trebuie sa nu depaseasca 30 de secunde.

Alegerea corecta a publicului tinta

Pe langa cerintele esentiale prezentate anterior, pentru a inregistra performantele dorite prin rularea unei astfel de campanii trebuie sa te asiguri ca ai ales corect cuvintele cheie si siteurile unde se vor afisa anunturile (numite destinatii de plasare manuale).

 Dupa cum spune Google, alegerea cuvintelor cheie pentru o campanie din reteaua de display este precum gasirea perechii potrivite pentru un prieten.

 Alegerea cuvintelor cheie se va face in functie de specificul businessului tau si ar trebui selectate cuvinte ce au legatura cu site-urile pe care le-ar putea vizita potentialii tai clienti. Este important sa stii ca aceste cuvinte vor fi cautate de sistem in diversele siteuri ce accepta reclamele AdWords, iar sistemul va afisa reclame acolo unde considera ca site-ul „vorbeste” despre asta.

 Un alt punct important este alegerea destinatiilor de plasare. In cazul in care nu stii ce site-uri ti-ar putea aduce clienti, poti alege fie cuvinte cheie, fie categorii de site-uri (topics) in functie de care sa ti se afiseze bannerele. De exemplu, daca detii un magazin online cu roboti de bucatarie si vrei sa il promovezi vei alege din lista de categorii categoria de siteuri ce au continut despre gatit si retete.

Dupa un timp, poti analiza datele si poti trage concluzii referitoare la site-urile care au performat si care nu si le poti include pe cele care ti-au adus clienti ca destinatii de plasare manuale.

Pe langa aceste variante poti alege sa afisezi bannere in functie de ceea ce ii intreseaza pe utilizatori. Trebuie doar sa selectezi categoria de interese pe care o consideri potrivita, iar sistemul va afisa anunturile persoanelor care ar putea fi interesate de categoria respectiva. Este ca si cum ai face un profil al potentialului tau client. De exemplu, detii un magazin de articole sportive si vrei sa promovezi rachete de tenis prin AdWords. Pentru a ajunge la publicul tinta vei selecta din lista de categorii de interese iubitorii de tenis.

Un alt tool care te poate ajuta sa ajungi la clienti, folosind bannerele, este remarketingul. Cu ajutorul lui poti face ca utilizatorii ce ti-au vizitat site-ul si nu au cumparat sa fie urmariti pe orice site accesat si sa revina la tine pentru a achizitiona produsul. Mai multe despre remarketing poti citi aici.



Call Now Button