26 mai Publicitatea prin Twitter
Twitter este inaintea Facebook si Google in domeniul publicitatii pe dispozitive mobile precum smartphone-uri si tablete, unde va obtine in acest an peste jumatate din venituri, potrivit datelor EMarketer, transmite Bloomberg.
Facebook a obtinut in trimestrul al doilea 41% din venituri din publicitate mobila, iar Google, operatorul celui mai folosit motor de cautare la nivel mondial, mai putin de un sfert din venituri.
Twitter reprezinta doar o mica parte din piata publicitatii pe dispozitive mobile, estimata în acest an la 16,7 miliarde de dolari, dar are avantajul ca s-a concentrat din timp pe acest domeniu. Acest fapt ar putea reduce temerile investitorilor legate de intentia companiei de a face o oferta publica initiala, avand in vedere ca prezenta insuficienta pe segmentul dispozitivelor mobile a afectat alte companii de Internet.
Facebook si Google, care s-au concentrat initial pe publicitatea online accesata de pe computerele personale, si-au regandit recent afacerile odata cu orientarea utilizatorilor catre smartphone-uri si tablete.
Twitter a anuntat recent ca a depus in conditii de confidentialitate, la comisia pentru valori mobiliare din Statele Unite (SEC), documentatia pentru listarea la bursa, una dintre cele mai anticipate din ultimii ani. Compania a fost evaluata la aproximativ 10 miliarde de dolari in cele mai recente operatiuni de finantare derulate pe piata privata.
Ce este Twitter-ul?
Twitter este o platforma care permite utilizatorului sa trimita mesaje scurte (maxim 140 de caractere) catre audienta sa. Comparat cu un micro-blog sau un fel de ‘sms’ al internetului unde toata lumea care decide sa va urmareasca contul primeste mesajul dumneavoastra, de la lansarea lui in 2007 pana astazi, Twitter s-a transformat intr-un fenomen, milioane de utilizatori folosindu-l pentru a tine legatura cu prietenii, familia, colaboratorii si clientii.
Crearea contului
Pentru a folosi Twitter-ul, trebuie sa creati un cont la adresa https://twitter.com/signup , proces care dureaza insa foarte putin, si bineinteles este gratuit.
Cine ne va citi ? Ce sunt follower-ii?
Twitter-ul functioneaza ca o retea sociala, conectand oameni cu interese comune. Pentru ca cineva sa poata citi mesajele pe care le veti posta, ei trebuie sa va ‘urmareasca’, devenind ‘follower-i’. La fel, pentru ca dumneavoastra sa puteti primi mesajele lor, trebuie sa ii urmariti pe ei.
Construiti-va audienta
Incepeti sa urmariti persoanele care va intereseaza, fie folosind un cuvant cheie relevant pentru domeniul ce va intereseaza in search din Twitter, fie afland numele de utilizator Twitter al companiei sau persoanei de pe internet sau alte mijloace.
De exemplu, numele de utilizator GlobalCashFinder este @globalcashfinder. Pentru a accesa profilul nostru de Twitter, accesati adresa http://twitter.com/globalcashfinder. Ca sa ne urmariti, va trebui intai sa va logati in contul dumneavoastra, dupa care sa apasati ‘Follow’.
De obicei, persoanele pe care le urmariti va vor urmari inapoi. Nu este o regula, dar daca sunt interesate de update-urile dumneavoastra, la fel cum dumneavoastra sunteti interesat de ale lor, o vor face.
Trebuie insa sa promovati contul Twitter cu aceiasi seriozitate cu care promovati site-ul. Anuntati contul pe site si pe alte retele sociale care le folositi, tipariti-l pe cartile de vizita, pe foile cu antet, inscriptionati-l pe masini, si spuneti-l tuturor prietenilor.
Daca sunteti complet nou conceptului de promovare prin retelele sociale, cititi acest articol pentru a va familiariza cu notiunile.
Personalizati-va profilul
Nu uitati sa scrieti cateva cuvinte despre afacerea dumneavoastra la sectiunea bio, sa introduceti link-ul catre site si eventual sa schimbati imaginea de fundal cu una ce apartine brandului firmei (culori, logo, etc).
Ce postam pe Twitter?
Fiind limitat la 140 de caractere, Twitter se foloseste pentru a face anunturi scurte sau referiri la articole mai lungi, publicate deja pe site-ul sau pe blogul dumneavoastra. Daca ati anuntat o promotie sau o oferta speciala pe site, scrieti acest lucru pe Twitter, urmat de link-ul ce transmite la articolul de pe site! Daca ati scris un articol nou pe blog, anuntati acest lucru pe Twitter si postati si link-ul catre articolul complet. Daca ati gasit un articol interesant pe net care are legatura cu domeniul de activitate al dumneavoastra, puneti link-ul pe Twitter. Ideea este sa oferiti audientei dumneavoastra lucruri folositoare si atractive.
Daca vedeti un tweet (post pe Twitter) interesant, puteti sa il trimiteti mai departe. Acest procedeu se numeste retweet.
De obicei, link-urile postate in mesaj (tweet) se prescurteaza pentru a nu ocupa prea mult spatiu din cele 140 de caractere. Un serviciu gratuit de prescurtare a link-urilor este bit.ly. Cu ajutorul lui, veti putea transforma un link normal intr-unul prescurtat, de forma http://bit.ly/6D6Qno, care va conduce vizitatorii spre aceiasi destinatie. Iata deci cateva exemple de tweet-uri:
- Prezenta online. Cum promovam o afacere pe internet? http://bit.ly/79VKOU
Limbajul Twitter
Pe Twitter veti intalni probabil tot felul de notatii speciale. Iata ce inseamna: @instantoweb: nume de utilizator Twitter (al nostru). Daca e folosit la inceputul unui post, inseamna ca postul respectiv, desi vizibil pentru toata lumea, este dedicat utilizatorului respectiv
De exemplu: @mark123 bun venit pe twitter!!! se adreseaza utilizatorului ‘popescu123′.
iar in primul caz: colaborarea cu @popescu123 este benefica ambelor parti
RT: retweet (retransmitere)
RT @globalcashfinder: post retransmis de la utilizatorul instantoweb
Exemplu: RT@globalcashfinder: (blog): -Sfaturi pentru antreprenorul roman in 2010 –
http://bit.ly/4puIHb
#lasvegas: caracterul ‘#’ se foloseste pentru a grupa posturi cu subiect comun. Daca efectuam click pe termen sau il cautam in search, vom gasi mai multe posturi relevante, in acest exemplu mai multe posturi despre Timisoara.
De exemplu: s-a deschis un nou restaurant in #timisoara!